املاك دلتا
املاك دلتا
مديركل دفتر امور زمين بنياد مسكن مي‌گويد ما حتي در كوير هم مشكل زمين داريم، اين در حالي است كه ثروتمندان فضاي روستاهاي كشور را تغيير داده و باعث ايجاد تقاضاي كاذب شده‌اند.
مشكل كمبود مسكن

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، غلامرضا مجيدي در خصوص مشكل كمبود زمين در روستاها عنوان كرد: بر اساس قانون، بايد اراضي مشمول طرح هادي به طور رايگان در اختيار بنياد مسكن قرار بگيرد تا براي ساخت و تامين مسكن روستايي مورد استفاده قرار بگيرد. اما بسياري از دستگاه‌ها به درستي به اين قانون عمل نمي‌كنند و عرضه زمين براي ساخت مسكن در روستاها با مشكل مواجه شده است.

او با بيان اينكه يكي از مسائل اصلي در روستاها ايجاد خانه‌هاي دوم است كه تبديل به تقاضاي كاذب شده است، گفت: به عنوان مثال اگر به روستاي دربند سر بزنيد، ديگر اثري از روستا در آنجا نمي‌بينيد و فضاي روستايي در آنجا توسط سرمايه داران تغيير شكل يافته است و اثري از طرح هادي روستايي نمي‌بينيد.

او بيان مي‌كند كه فضاي لازم براي روستاها در طرح‌هاي روستايي قابل پيش‌بيني نيست، در حالي كه يك فرد ثروتمند با پرداخت جريمه توانسته ويلا بسازد و اين قوانين باعث تعارض شده است. مشكل كمبود زمين

چالش نوسازي بافت‌هاي فرسوده روستايي

مجيدي با بيان اينكه ساخت و ساز در روستاها مسائل خاص خودش را دارد، توضيح داد: در روستا شايد در ابتدا فكر كنيم مسئله زمين خيلي مهم نيست و فضا باز است. اما حتي در كوير هم مسئله كمبود زمين وجود دارد.

بر اساس گفته وي، محدوديت‌هاي قانوني به روستا تحميل شده و به روستاييان اجازه نمي‌دهند در زمين ملكي خود خانه بسازد.

وي با بيان اين‌كه به جز مشكل كمبود زمين در روستاها با بافت فرسوده نيز مواجه هستيم، اظهار كرد: اين بافت بلااستفاده است. يكي از اين مسائل ارث است كه مال چند نفر است و هيچكدام حاضر نيستند در اين بافت ساخت و ساز انجام دهند.

وي با اشاره به هزينه بالاي نخاله‌برداري در روستاها،‌ گفت: در بافت‌هاي قديمي روستاها  به اصطلاح بالاشهر و پايين شهر حاكم شده و عده‌اي حاضر نيستند در بافت‌هاي قبلي زندگي كنند. بنابراين مشكل فرهنگي داريم و به اين راحتي بازسازي واحدهاي مسكن روستايي روي نمي‌دهد.

مطالعه بيشتر: مطلب «اثر مذاكرات اخير ۱+۴ بر بازار مسكن» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۵۹:۰۱ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی