املاك دلتا
املاك دلتا
خريداران ايراني ملك در تركيه طي يك سال اخير نسبت به فرصت مشابه سرمايه‌گذاري خريد ملك در كشورمان بيش از ۶۰ درصد ضرر كرده‌اند!
خريداران ايراني ملك در تركيه

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، تبليغات خريد مسكن در كشورهاي همسايه هر كسي را ممكن است وسوسه ‌كند تا شانسش را براي سرمايه‌گذاري در اين كشورها امتحان كند. بعضي از ايراني‌ها هم در چند سال گذشته براي سرمايه‌گذاري به سراغ برخي از اين كشورها رفته كه يكي از آنها تركيه است.

اما اين روزها اين كشور از لحاظ اقتصادي حال و روز خوبي ندارد و پول اين كشور در حال از دست دادن ارزشش است. اين كمتر شدن ارزش لير به معني كم شدن ارزش سرماي‌اي است كه ايراني‌ها در اين كشور به عنوان مسكن خريداري كرده‌اند.

در گزارش كه توسط روزنامه خراسان نوشته شده است،به ميزان ضرر افرادي كه حداقل در يك سال اخير در اين كشور مسكن خريده‌اند پرداخته شده است.

سقوط لير نسبت به پول كشورمان

خريداران ايراني ملك در تركيه نخستين هدف اصلي‌شان، «سرمايه‌گذاري به قصد كسب بازدهي مثبت» است و در اين مسير، اغلب با «نگاه به روند گذشته بازار ملك» و «تعقيب رفتار ديگران، بدون تحليل نتيجه اقدام آن ها»، حركت مي‌كنند.
با اين حال، نگاهي به اقتصاد تركيه و كاهش ارزش پول اين كشور باعث شده افرادي كه در اين كشور در مسكن سرمايه گذاري كرده‌اند با ضرر هنگفتي مواجه شوند.
خريداران ايراني ملك در تركيه
هم اكنون ارزش لير در برابر دلار، به پايين‌ترين سطح سقوط كرده به‌ طوري‌ كه نرخ برابري دلار در برابر لير به ۷/ ۱۳ رسيده است. اين نرخ برابري در مهر امسال ۲/۹ بود و ارزش لير به دلار در يك سال گذشته بيش از ۴۳ درصد كاهش داشته كه اين روند، افزايش نرخ دلار در برابر لير را به همراه داشته است.
اكنون هر لير دو هزار و ۲۷۰ تومان است در حالي كه سال گذشته هر لير سه هزار و ۵۰۰ تومان بوده است و اين يعني در يك سال گذشته ارزش لير نسبت به پول كشورمان هم كاهش ۳۵ درصدي داشته است.

يك محاسبه براي خريداران ايراني ملك در تركيه

بررسي‌ها از داده‌هاي معتبر درباره متغيرهاي اقتصادي بازار مسكن تركيه و ساير متغيرهاي اقتصادي كليدي اين كشور حاكي است: ‌متوسط قيمت مسكن در تركيه، در فاصله يك سال اخير حدود ۳۰ درصد افزايش قيمت داشته است؛ يعني اگر يك خانه را سال گذشته به قيمت دو ميليون لير خريده باشيد، حالا آن خانه دو ميليون و ۶۰۰ هزار لير قيمت دارد.
اما هنگام فروش بايد ماليات ۳۵ درصدي عايدي سرمايه هم پرداخت كنيد كه يعني از فروش اين ملك بايد حدود ۹۰۰ هزار لير به عنوان ماليات پرداخت كنيد كه مي شود يك ميليون و ۷۰۰ هزار لير.
با توجه به قيمت لير در سال گذشته كه ۳۵۰۰ تومان بوده خانه دو ميليون ليري مي‌شود هفت ميليارد تومان اين درحالي است كه با توجه به آن چه گفته شد اين خانه با توجه به قيمت لير كه ۲۲۷۰ تومان است تنها سه ميليارد و ۸۵۰ ميليون تومان ارزش دارد و اين يعني ۴۵ درصد سرمايه در يك سال اخير از بين رفته است اين در حالي است كه اگر با همين مبلغ در تهران خانه اي خريداري مي شد با توجه به تورم ۱۷ درصدي ملك در تهران سرمايه اين فرد بيش از يك ميليارد و ۱۰۰ ميليون افزايش پيدا كرده بود.

مطالعه بيشتر: مطلب «تنظيم قراردادهاي معاملات مسكن تغيير مي‌كند» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۴۹:۳۹ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی