املاك دلتا
املاك دلتا
يك عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي از احضار وزير راه و شهرسازي به مجلس به جهت گزارش پيشرفت سامانه املاك خبر داد.
كميسيون عمران مجلس

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، اقبال شاكري نماينده مجلس در اين رابطه مي‌گويد: مجلس به ويژه كميسيون عمران بر اجراي كامل و نهايي شدن ثبت اطلاعات در سامانه املاك و اسكان، عزم و اراده جدي دارد.

او با بيان اينكه با توجه به دستور كار دولت مبني بر ساخت ۴ ميليون واحد مسكوني تا پايان دولت سيزدهم، سامانه ملي املاك و اسكان بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد، بيان كرد: سامانه املاك و اسكان يك زيرساخت مهم محسوب مي‌شود و كميسيون عمران به صورت مستمر پيگير پيشرفت و تكميل اطلاعات از وزارت راه و شهرسازي است.‌

شاكري با اشاره به اينكه از ثمرات نهايي شدن ثبت اطلاعات در اين سامانه مي‌توان به مشخص شدن تعداد خانه‌هاي خالي اشاره كرد، گفت: با ارجاع خانه‌هاي خالي به سازمان مالياتي كشور و مشمول ماليات قراردادن آن‌ها نيمي از اين خانه‌ها احصاء شده است.

او به يكي از دلايل عدم استقبال از سامانه املاك و اسكان كشور، ضعف اطلاع‌رساني دانست و افزود: متأسفانه شاهد عدم پيشرفت اين سامانه هستيم.

سامانه املاك و اسكان

نماينده مردم تهران با تشريح روند تكميل اطلاعات در سامانه مذكور گفت: بخشي از اطلاعات مورد نياز جهت ثبت در سامانه ملي املاك و اسكان، از دستگاه‌هاي اجرايي كشور دريافت مي‌شود و وزارت راه به راستي‌آزمايي اطلاعات دريافتي و خوداظهاري مي‌پردازد.

اين نماينده مجلس اضافه كرد اين دستگاه‌ها بنا بر درخواست وزارت راه‌ و شهرسازي موظف هستند، اطلاعات مورد نياز را در اختيار سامانه املاك و اسكان قرار دهند و در غير اين صورت با پيگيري قضائي و اعمال قانون مواجه مي‌شوند.

شاكري با انتقاد به اينكه مردم در جريان كاركرد سامانه املاك و اسكان قرار نگرفتند، تصريح كرد: دولت بايستي با اطلاع‌رساني مناسب و توضيح ثمرات تكميل و نهايي شدن ثبت اطلاعات در اين سامانه، مردم را به ثبت اطلاعات خود در اين سامانه تشويق كند. طبيعتاً اگر مردم از ثمرات اين طرح آگاه شوند، به عنوان يك وظيفه عمومي از آن استقبال خواهند كرد.

او معتقد است كه فرآيند ثبت اطلاعات سكونتي و مالكيتي بدون اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي كافي آغاز به كار كرد و به همين دليل مورد استقبال مردم قرار نگرفت.

او بر اين باور است كه دولت قبل اهتمام جدي براي به نتيجه رساندن اين طرح نداشت و افزود: آقاي آخوندي، وزير راه و شهرسازي مستعفي دولت دوازدهم علاوه بر اينكه عزم جدي براي ساخت مسكن نداشت، نيازي هم مبني بر اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي و ثبت اطلاعات سكونتي و مالكيتي افراد احساس نمي‌كرد؛ به همين خاطر راه‌اندازي سامانه املاك و اسكان در دوره‌اي طولاني متوقف شده بود.

مطالعه بيشتر: مطلب «با 2 ميليارد نقدينگي در كدام مناطق مي‌توان خانه خريد؟» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۵:۴۵ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی