املاك دلتا
املاك دلتا
اهرم ماليات سالانه ملكي به عنوان راهكاري كه مي‌تواند هم سفته‌‌بازان و هم ملاكان را با بن‌‌بست روبه‌رو كند.
ملاكان

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، عملا بازار مسكن در محاصره ملاكان قرار گرفته و در حال حاضر هيچ اهرمي براي اينكه آنها را وادار به عرضه كند، وجود ندارد

سيد‌احسان خاندوزي، وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: بايد موانع خوبي براي بازارهاي سفته‌بازي نظير مسكن، ارز و طلا ايجاد و از هجوم پول‌‌ها به سمت بازارهاي غيرمولد جلوگيري كنيم كه تمهيدات آن نيز اتخاذ شده است.

سوال مهم افكار عمومي به ويژه متقاضيان مصرفي بازار مسكن كه به كلي بازار در محاصره ملاكان را ترك كرده‌‌اند اين است كه پس از گذشت ۶ ماه از اعلام اين وعده‌ها و بيش از چهار ماه از تحويل دولت به رئيس‌‌جمهور منتخب، چرا پيشرفت وعده مالياتي عليه سفته‌‌بازي و خريد‌هاي غير مصرفي تاكنون صفر بوده است.

بر اساس برآوردهاي صورت گرفته از وضعيت بازار مسكن طي بيش از سه سال اخير، حدود دو‌سوم خريد و فروش‌هاي انجام شده در بازار مسكن طي اين مدت توسط سوداگران، سفته‌‌بازان، ملاكان و به‌طور كلي تقاضاي غيرمصرفي صورت گرفته است.

بازار مسكن از محاصره ملاكان آزاد مي‌شود؟

بازار مسكن از محاصره ملاكان آزاد مي‌شود؟

ملاكان در شرايط ركود نيز نسبت به خريد و فروش اقدام كرده و به جاي اينكه روي فروش و كسب سود در كوتاه‌مدت حساب كنند، تا مقطع بعدي رونق معاملات منتظر مي‌‌مانند و در آن زمان نسبت به فروش واحدهاي مسكوني احتكار شده اقدام مي‌كنند.

اكنون بيش از دو سال است كه دولت‌ها به دنبال اجراي يك برنامه انحرافي يعني وصول ماليات پوچ موسوم به «ماليات خانه‌هاي خالي» هستند. اين ابزار مالياتي پس از ماليات سالانه املاك، ماليات بر عايدي سرمايه و ماليات بر معاملات مكرر، ماليات دست چهارم ملكي به شمار مي‌‌آيد كه با هدف تنظيم بازار مسكن توسط كشورهاي توسعه‌يافته دريافت مي‌شود.

نكته تامل‌‌برانگيز اين است كه ماليات خانه‌هاي خالي در مقاطعي از دهه ۵۰ به بعد در كشور اجرا شده اما هيچ‌گاه نتيجه‌‌بخش نبوده و نتوانسته نقش مانعي  را در برابر سفته‌‌بازي و جريان ملاكي ايفا كند.

خاندوزي به موضوع مولدسازي املاك دولتي نيز پرداخت و گفت: از آنجاكه در كشور ما دولت‌ها به شكل تاريخي و سنتي مالكيت اموال بزرگ بلااستفاده را داشته‌‌اند، مي‌توانيم از فروش اين اموال مازاد به نفع ايجاد درآمد براي دولت استفاده كنيم.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «10 روز زمان براي راه اندازي سامانه املاك و اسكان» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

 

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۱ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۲۱:۵۳ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی