املاك دلتا
املاك دلتا
مردادماه سال گذشته بود كه طرح «اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي» تصويب شد، اما با گذشت دو سال از اين طرح، همچنان تا مرحله اجرا فاصله زيادي دارد از همين رو نمي‌توان انتظار كاهش قيمت در روند بازار مسكن داشت.
ماليات خانه هاي خالي

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، دريافت ماليات از خانه‌هاي خالي يكي از شيوه‌هاي مهم براي مقابله با احتكار مسكن و ساماندهي بازار ملك از طريق افزايش هزينه خالي نگه داشتن واحدهاي مسكوني است.

اما كارشناسان معتقدند لازمه درست اجرا شدن اين طرح، اين است كه دولت از درون ارگان‌هاي خود اين طرح را آغاز كند؛ اين در حالي است كه پس از گذشت دو سال هنوز ارگاني به صورت رسمي وظيفه اجرا و نظارت بر اين طرح را بر عهده ندارد.

گفتني است وزارت راه و شهرسازي تا پايان آذر امسال مهلت داشت تا اطلاعات مربوط به خانه‌هاي خالي را تكميل كند. بر اساس اعلام اين وزارتخانه تاكنون اطلاعات يك ميليون و ۲۰۰ هزار خانه خالي به سازمان امور مالياتي ارسال شده است.

گفته مي‌شود كه بخش عمده‌اي از خانه هاي خالي، واحدهايي هستند كه در اختيار نهادها، شركت‌ها، دستگاه‌ها و اشخاص حقوقي هستند كه اين اطلاعات در مرحله اول به سازمان امور مالياتي ارسال شد.

اخذ ماليات از خانه هاي خالي

واكنش بازار به ماليات خانه هاي خالي

منصور غيبي، كارشناس بازار مسكن درباره واكنش بازار به ماليات خانه هاي خالي به تجارت نيوز گفته است: پس از تصويب آيين‌نامه، اقدام موثري در اين باره انجام نشده، بنابراين در بازار مسكن اثر زيادي نداشته است.

او بر اين عقيده است كه ماليات بر خانه‌هاي خالي موضوع درستي است و اگر صحيح اجرايي شود مي‌تواند در بازار مسكن اثرگذار باشد.

به گفته غيبي، براي اينكه اين طرح و اجراي آن منظم و در بازار رايج شود دولت و ساير سازمان‌هاي دولتي بايد اين قانون را اجرايي كنند.

ضرورت رعايت عدالت اجتماعي

اين كارشناس بازار مسكن عقيده دارد اجراي طرح ماليات بر خانه‌هاي خالي تنها در مورد عامه مردم، از عدالت اجتماعي دور است. اگر به دارايي‌هاي بدون استفاده بانك‌ها و امثال آن مالياتي تعلق نگيرد و تنها از برخي خانه‌هاي عامه مردم ماليات اخذ شود، اين طرح به درستي اجرا نشده است.

غيبي مي‌گويد: اگر دولت با خودمميزي اين قانون را اجرا كند، به رعايت عدالت اجتماعي نزديك‌تر است و به دنبال آن برخي از مردم كه خانه‌هاي خالي دارند نيز به پرداخت ماليات تشويق مي‌شوند.

مطالعه بيشتر: مطلب «سقف تسهيلات احداث و نوسازي مسكن تعيين شد» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۱ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۳۷:۱۴ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی