املاك دلتا
املاك دلتا
در حالي از مردادماه سال گذشته تا مردادماه سال جاري ميزان معاملات مسكن در تهران با كاهش 40 درصدي همراه بوده است كه در همين دوره ذكر شده تقاضاي ايرانيان براي خريد خانه در تركيه ۲۱ درصد بيشتر شده است.
خريداران ايراني ملك در تركيه

به گزارش «مجله ملكي دلتا» به نقل از تجارت نيوز، اين موضوع در حالي است كه خبرها حاكي از كوچ انبوه‌سازان به تركيه و دبي دارد؛ موضوعي كه دبير انجمن انبوه‌سازان تهران به آن صحه مي‌گذارد و مي‌گويد: خريد خانه در تركيه تنها به وضعيت اقتصادي ايران ارتباط ندارد بلكه اين حجم از خريد و سرمايه‌گذاري توسط ايراني‌ها در كشورهاي اطراف دليل ديگري دارد.

رامين گوران اوريمي به تغيير موقعيت سازندگان مسكن در ايران تاكيد كرد و گفت: سازندگان در ايران براي اخذ جواز ساخت و ساز كلافه مي‌شوند. يعني سازنده بايد حدود هشت ماه براي اخذ جواز دوندگي كند. اين در حالي است كه در تركيه و دوبي به سرعت و كمتر از يك ماه مجوز براي سازندگان و ديگر فعالان اقتصادي صادر مي‌شود.

كوچ انبوه‌سازان به كشورهاي اطراف دو دليل دارد: به نظر مي‌رسد با توجه به افزايش تورم و گراني، قدرت خريد ايرانيان براي خريد خانه در ايران كاهش پيدا كرده است.

ميزان معاملات مسكن

از طرفي خريد خانه در مناطق گران‌تر تهران هم كمتر شده و افراد زيادي سرمايه خود را صرف خريد خانه در كشورهاي ديگر از جمله تركيه كرده‌‌اند. بنابراين وضعيت بازار مسكن راكد است و تقاضايي براي خريد خانه وجود ندارد. از اين‌رو انبوه‌سازان در ايران بيكار مانده‌اند.

دومين مساله كه منجر به كوچ انبوه‌سازان شده بروكراسي اداري در ايران است. گويا كاغذبازي‌ها باعث از بين رفتن سرمايه و كوچ سرمايه‌گذاران ايراني شده است.

گفتني است كه مساله مهاجرت انبوه‌سازان علاوه بر خروج سرمايه از كشور، تاثير منفي ديگري هم دارد. در اقتصاد ما بخش مسكن پيشران رشد اقتصادي كشور محسوب مي‌شود. با توقف و يا كاهش ساخت و ساز در ايران ديگر صنايع نيز وارد ركود تازه‌اي مي‌شوند و اين ركود مي‌تواند بر نرخ رشد اقتصادي و اشتغال تاثير منفي بگذارد.

مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت خانه هاي لاكچري در فرمانيه» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۹ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۵۷:۵۹ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی