املاك دلتا
املاك دلتا
زمستان سال گذشته مقطعي بود كه حباب تاريخي قيمت مسكن شكل گرفت، طوري كه نسبت قيمت به اجاره در اين مقطع زماني به ۳۵ واحد رسيد.
حباب قيمت مسكن در تهران

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، فصل اول كاهش قيمت مسكن در ۱۴۰۰ باعث شد حباب قيمت مسكن در تهران به ميزان شش واحد عددي كاهش پيدا كند.

تازه‌‌ترين داده‌هاي مستند از وضعيت اجاره‌‌بها در بهار امسال كه از سوي مركز آمار منتشر شده است نشان‌دهنده رشد ۵۰ درصدي ميانگين اجاره‌‌بها نسبت به فصل مشابه سال گذشته بوده است.

بر اين اساس و با توجه به ميانگين ۲۹ ميليون و ۳۰۰ هزار توماني قيمت هرمترمربع آپارتمان مسكوني در شهر تهران در فصل بهار، نسبت قيمت به اجاره مسكن در اين فصل شش واحد كاهش يافت و در عمل حباب قيمت مسكن شش واحد كوچك‌تر شد.

علت شكل‌‌گيري حباب تاريخي قيمت مسكن، رشد بي‌‌سابقه قيمت مسكن است، كمااينكه بر اساس داده‌هاي آماري چند دهه اخير از بازار مسكن، پيش از سال‌هاي ۹۷ تا ۹۹ اين حجم از رشد قيمت مسكن آن‌‌هم به شكل مداوم حتي در مقطع ركود معاملات بي‌‌سابقه بوده است.

اگرچه اجاره‌‌بها تابعي از رشد قيمت مسكن است اما سرعت رشد قيمت مسكن در فاصله سال‌هاي ۹۷ تا ۹۹ بيشتر از رشد اجاره بوده و همين موضوع سبب شده حباب قيمت مسكن به تدريج بزرگ و بزرگ‌تر شود.

حباب قيمت مسكن در كدام مناطق تهران بزرگتر است؟

حباب قيمت مسكن اين مناطقه بيشتر است

مقايسه اندازه حباب قيمت مسكن در تهران و بسته به مناطق مختلف آن نشان مي‌دهد در مناطق جنوبي پايتخت يعني مناطق ۹ تا ۲۰ نسبت قيمت به اجاره مسكن در بهار امسال به‌طور متوسط ۲۹ واحد بوده و اين در حالي است كه در پنج منطقه لوكس و مصرفي نيمه شمالي شهر يعني مناطق يك تا پنج اين حباب به مراتب بزرگ‌تر و حدود ۳۵ واحد بوده است.

اين دو منطقه عموما بيش از يك‌‌پنجم معاملات ماهانه مسكن در كل شهر تهران را به خود اختصاص مي‌دهند و از اين بابت مناطق شاخص بازار نقل و انتقالات ملكي به شمار مي‌‌آيند. متوسط نسبت قيمت به اجاره مسكن در بهار ۱۴۰۰ در دو منطقه مذكور ۳۲ واحد بوده است.

همچنين در مناطق لوكس و گران‌‌قيمت اندازه اين حباب به مراتب بزرگ‌تر است. اين موضوع سبب شده در ماه‌هاي اخير تغييرات قيمت در شمال و جنوب شهر به نحوي پيش برود كه رابطه بين قيمت مسكن در اين دو محدوده به حالت متعارف بازگردد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «امكان ثبت‌نام و اخذ تسهيلات خودمالكي فراهم شد» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

وب سايت ملكي دلتا، اولين سايت تخصصي ملكي در ايران
خريد، فروش و اجاره هر نوع ملك در تهران، اصفهان و ساير شهرهاي ايران

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۱۳ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۳۸:۳۳ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی