املاك دلتا
املاك دلتا
تلاطمات در بازار اجاره نسبت به تابستان كاهش پيدا كرده است چرا كه مالكان و حتي مستاجران به نوسانات در بازارها و نتيجه برجام نيز توجه مي كنند!
بازار اجاره و بازار مسكن

به گزاش «مجله ملكي دلتا» و به نقل از مصطفي قلي خسروي رئيس اتحاديه مشاوران املاك كشور، دلالان مسكن، نرخ دلار را بهانه گراني مي كنند و اظهار مي‌كنند كه نرخ دلار بر بازار اجاره و بازار مسكن تاثيرگذار است؛ اما من قبول ندارم.

بر اساس اطلاعات اخذ شده از سامانه ثبت معاملات املاك و مستغلات كشور، متوسط قيمت خريد و فروش يك متر مربع زيربناي واحد مسكوني معامله شده در شهر تهران طي اين ماه نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزايش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۷.۷ درصد افزايش را تجربه كرده است.

مصطفي قلي خسروي گفت: به هيچ عنوان آمارهاي كه بانك مركزي در رابطه با افزايش نرخ اجاره و يا نرخ خريد و فروش مسكن را تاييد نمي‌كنم.

اتحاديه مشاوران املاك كشورافزود: نرخ دلار چند هفته است كه افزايش يافته بنابراين در نيمه دوم سال كه به طور طبيعي قيمت مسكن و همچنين خريد و فروش مسكن كاهش مي‌يابد هيچ اثري در بازار مسكن نخواهد گذاشت و به طور قطع هم قيمت‌ها هم تغييري نخواهد كرد.

وضعيت بازار اجاره و بازار مسكن

وضعيت بازار اجاره و بازار مسكن

محمود محمود زاده معاون مسكن وساختمان وزير راه وشهرسازي هم با تاييد صحبت‌هاي رئيس اتحاديه مشاوران املاك، گفت: بازار اجاره برخلاف آمارهايي كه بانك مركزي ارائه مي‌دهد دچار افزايش نشده و به طور طبيعي در نيمه دوم سال هم به دليل كمبود عرضه مسكن توسط مالكان به كمتر خريد و فروش يا عرضه مي‌شود.

در ابتداي امسال نرخ رشد سالانه اجاره در تهران ۳۲ درصد بود كه در مهرماه به ۴۸ درصد و آبان ماه به ۵۱.۶ درصد رسيد كه نشان مي‌دهد بازار اجاره به روند رو به رشدي را تجربه كرده است.

بررسي وضعيت فعلي بازار اجاره نشان مي‌دهد كه بسياري از فايل‌هاي كنوني را واحدهاي بزرگ متراژ داراي نقص واقع در نيمه شمال غرب تهران تشكيل مي‌دهد. در حال حاضر پايه نرخ رهن بسياري از واحدهاي مسكوني به بيش از ۳۰۰ ميليون تومان رسيده و حتي در مناطق شمالي كشور هم به بيش از يك تا دو ميليارد تومان رسيده است.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «حباب قيمت مسكن در كدام مناطق تهران بزرگتر است؟» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

 

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۱۳ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۵۴:۳۸ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی