املاك دلتا
املاك دلتا
كلانشهر تهران سالهاست كه با معضل «بافت فرسوده» گريبانگير است؛ موضوعي كه به زعم كارشناسان حداقل ۱۰ سال زمان لازم است تا بخشي از آن احيا شود.
كلانشهر تهران

به گزارش «مجله ملكي دلتا» به نقل از روزنامه همشهري، قريب به دو دهه است كه مديريت شهري و دولت‌ها همواره در جهت نوسازي بافت‌هاي فرسوده كلانشهر تهران و ديگر شهرها طرح‌ها و ايده‌هاي مختلفي را ارائه داده‌اند، با اين حال هنوز بخش زيادي از شهر تهران با بافت‌هاي ناپايدار، فرسوده و ناايمن مواجه است.

بافت‌هايي كه علاوه قديمي بودن و پايين بودن سطح خدمات عمومي و رفاهي آنها، هم چهره شهر را خاكستري كرده‌اند و هم خطر بزرگ ناپايداري در صورت وقوع حوادثي همچون زلزله را در پي دارند.

در حال حاضر به منظور تشويق مردم به نوسازي منازل خود، تسهيلات متعددي از جمله پرداخت ۱۲۰ الي ۳۰۰ ميليون تومان تسهيلات براي نوسازي خانه‌هاي موجود در بافت فرسوده به شهروندان اعطا مي‌شود.

هر چند كه ميزان تسهيلات اعطايي به شهروندان در سال‌هاي گذشته نسبت به پيش از آن كاهش يافته و همين امر نيز درصد نوسازي را كاهش داده است، با اين حال جريان نوسازي بافت فرسوده در تهران و در سطح كشور هرچند با سرعت كم، همچنان در جريان است.

بافت فرسوده

به طوري كه ميزان نوسازي در سال‌هاي ۹۰ تا ۹۲ نسبتاً بالا بوده و ساليانه به حدود پنج درصد رسيده بود. اين در حالي است كه در حال حاضر به دليل كاهش تسهيلات اين رقم به دو درصد رسيده است.

به همين منظور براي بررسي جزئيات جريان نوسازي در كلانشهر تهران و طرح‌هاي پيش رو، به گفتگو با كاوه حاج علي اكبري مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران نشستيم هفته گذشته منتشر شد و بخش ديگر آن را در ادامه مي‌خوانيد.

عدد نوسازي در سال‌هاي ۹۰ تا ۹۲ كه بالا بود ساليانه به حدود پنج درصد رسيده بود يعني در آن سال‌ها چهار يا پنج درصد از مساحت بافت‌هاي فرسوده در طي سال نوسازي مي‌شد و اكنون اين رقم به دو درصد رسيده است.

اين موضوع بدان معناست كه ساليانه حدود دو درصد از مساحت بافت فرسوده نوسازي مي‌شود. البته اين اعداد مربوط به تهران است و وقتي از اين شهر خارج مي‌شويم، وضعيت بدتر از اين خواهد بود.

كل پيشرفت برنامه نوسازي بافت فرسوده در كشور زير ۲۰ درصد است. پيشرفت برنامه نوسازي بافت فرسوده تهران نزديك ۵۰ درصد است به اين دليل است كه به طور مشخص در ۱۲ سال گذشته شهرداري تهران حمايت‌هاي ويژه‌اي از اين موضوع داشته و باعث شده كه اين جريان سرعت قابل توجهي يابد.

مطالعه بيشتر: مطلب «نگاهي به وضعيت قيمت مسكن در ميرداماد» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

وب سايت ملكي دلتا، اولين سايت تخصصي ملكي در ايران
خريد، فروش و اجاره هر نوع ملك در تهران، اصفهان و ساير شهرهاي ايران

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۲۰ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۲۹:۳۲ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی