املاك دلتا
املاك دلتا
آنطور كه بررسي‌ها نشان مي‌دهد در برخي محله‌ هاي كاملا مسكوني تهران، برخي پلاك‌ هاي خالي از سكنه به «انبار مواد غذايي» تبديل شده است.
پلاك هاي خالي از سكنه

به گزارش «مجله ملكي دلتا» به نقل از دنياي اقتصاد، بر اساس گزارش‌هاي دريافتي از شهروندان ساكن در محله‌‌‌هاي مختلف، در ماه‌‌‌هاي اخير در برخي از محله‌‌‌هاي مسكوني پلاك‌‌‌هايي كه پيش‌تر كاربري‌‌‌هاي از قبيل تجاري يا مراكز ورزشي داشته، به «انبار مواد غذايي» اختصاص يافته است.

شهروندان تهراني از اينكه تعداد توزيع‌‌‌كنندگان مويرگي كالاها و خدمات در قالب خريدهاي آنلاين افزايش پيدا كند، ابراز نگراني مي‌‌‌كنند و معتقدند ضوابطي بايد از تغيير كاربري مراكز ورزشي، مغازه‌‌‌ها و بعضا املاك مسكوني به كاربري انبار در دل كوچه‌‌‌هايي كه در طرح تفصيلي به عنوان پهنه مسكوني به رسميت شناخته شده‌‌‌اند، ممانعت كند.

اين موضوع باعث رفت و آمد خودروهاي سنگين حمل بار به محله‌هاي مسكوني شده و آرامش و آسايش شهروندان ساكن در محله را مخدوش كرده است.

ظاهرا چند شركت با ايجاد شبكه خرده‌فروشي و توزيع مواد غذايي و كالاهاي به اصطلاح «تند مصرف» كه با افزايش تقاضاي خريد آنلاين در عصر شيوع كرونا روبه‌رو هستند، تصميم گرفته‌‌‌اند، انبارهاي خود را در دل محله‌‌‌هاي مسكوني جانمايي كنند تا بتوانند در كوتاه‌‌‌ترين زمان، كالاهاي خريداري شده به صورت آنلاين را توزيع كنند.

پلاك هاي خالي از سكنه

به اين ترتيب علاوه بر تردد خودروهاي باري، تردد موتورسيكلت‌‌‌هاي حمل كالا از انبار تا درب منازل نيز در اين كوچه‌‌‌ها افزايش پيدا كرده است.

جداي از اينكه موتورسيكلت‌‌‌ها پس از خودروهاي ديزلي دومين متهم اصلي انتشار آلاينده‌‌‌ها در هواي شهر تهران هستند؛ كما‌اينكه آلاينده خروجي از اگزوز هر دستگاه موتورسيكلت كاربراتوري تا هشت برابر يك خودروي يورو ۳ است و يكي از اصلي‌‌‌ترين منابع آلودگي صوتي در اين ابرشهر به شمار مي‌‌‌آيند، پايتخت‌‌‌نشينان بيش از هر چيز از مخدوش شدن آسايش و آرامشي كه از يك بافت مسكوني انتظار دارند، گلايه‌‌‌مند هستند.

پيش از اين يكي از اشكال رايج مزاحمت ملاكان براي پايتخت‌‌‌نشينان «برج‌‌‌سازي در كوچه‌‌‌هاي كم‌‌‌عرض» و نيز «تغيير كاربري ناگهاني املاك مسكوني يا كاربري‌‌‌هاي آموزشي به برج و تجاري» بود، اما اكنون شكل متفاوتي از مزاحمت به صورت بازگشت انبارها به دل بافت مسكوني در سطح محله‌‌‌هاي مختلف شهر تهران از شمال تا جنوب شهر در حال رواج است.

تهراني‌‌‌ها معتقدند مديريت شهري و دستگاه‌هاي مرتبط با موضوع صدور مجوز فعاليت شركت‌هاي پخش كالا قاعدتا بايد ضوابطي را براي املاكي كه قرار است به عنوان انبار بهره‌‌‌برداري شوند مطابق با اصول شهرسازي تعريف كرده و به آن پايبند باشند.

آنها انتظار دارند در شهري كه بسياري از محله‌‌‌هاي آن با تراكم بالاي سكونت روبه‌روست، هيچ اغماضي نسبت به تغيير كاربري املاك صورت نگيرد چرا كه در غير‌اين صورت در وهله اول آسايش و آرامش شهروندان كه به خاطر وضعيت بغرنج ترافيكي در ساعات روز هنگام سفرهاي روزانه شهري از آن محروم هستند، حتي در هنگام بازگشت به خانه نيز از آنها سلب مي‌شود.

مطالعه بيشتر: مطلب «10 سال زمان، براي احياي بافت‌هاي فرسوده تهران» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۲۰ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۸:۲۱ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی