املاك دلتا
املاك دلتا
به اذعان مسئولان، با گذشت بيش از پنج سال از آغاز به كار فرآيند شناسايي خانه هاي خالي، تنها كمتر از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسكوني به عنوان خانه خالي از سكنه در كشور شناسايي شدند.
ماليات بر خانه هاي خالي

به گزارش «مجله ملكي دلتا» به نقل از روزنامه جوان، با وجود گذشت چند سال از موعد راه‌اندازي سامانه املاك و اسكان جهت اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي هنوز اين اقدام به جايي نرسيده است.

در حالي كه بازار مسكن يكي از پر ارزش‌ترين بازارهاي موجود در كشور است و به‌ زعم كارشناسان اقتصادي با وضع انواع ماليات بر اين بازار مي‌توان پايه‌هاي درآمدي پايدار براي دولت ايجاد كرد، متأسفانه هنوز سيستم شناسايي واحدهاي مسكوني بلااستفاده و كم‌استفاده در دولت آنقدر ضعيف است.

از سوي ديگر اطلاعات منتشر شده از سوي مركز آمار ايران نشان مي‌دهد كه تا پايان سال ‌۹۵ بيش از ۵ ميليون مسكن خالي از سكنه و كم‌استفاده در كشور وجود دارد.

شناسايي خانه هاي خالي

اما با توجه به پيش‌بيني تحليلگران امكان دارد كه امروز تعداد خانه‌هاي خالي از سكنه از مرز ۳ ميليون و ۵۰۰ هزار واحد مسكوني نيز در كشور گذشته باشد، در اين بين از آنجايي كه اغلب معاملات مسكن از جنس سرمايه‌گذاري و سفته‌بازي و معاملات مكرر است، تعيين‌تكليف خانه خالي از سكنه از اهميت قابل ملاحظه‌اي برخوردار است.

از سمت ديگر آمارهاي اعلام شده از سوي وزارت راه و شهرسازي نشان مي‌دهد تنها يك‌ ميليون و۳۰۰‌ هزار واحد مسكوني خالي از سكنه در كشور شناسايي شده‌ است كه از اين تعداد نيز فقط ۱۲۰‌هزار مالك خانه خالي، اقدام به ورود اطلاعات به سامانه ملي املاك و اسكان (سامانه شناسايي خانه‌هاي خالي) كرده و اظهار كرده‌اند واحد مسكوني آن‌ها خالي از سكنه است.

همچنين بنا به اظهارات سازمان امور مالياتي از مجموع كل خانه هاي خالي تنها حدود ۲‌هزار و ۴۵۰ واحد مسكوني به عنوان خانه خالي از سكنه محرز شده است.

سال‌ها بعد از تصويب قانون دريافت ماليات از خانه هاي خالي تنها يك‌ميليون و ۳۰۰‌هزار واحد به عنوان خانه خالي احصا و از اين تعداد هم فقط حدود ۲‌هزار و۴۵۰‌هزار واحد به عنوان خانه خالي از سكنه نهايي شده‌ است.

مطالعه بيشتر: مطلب «مواجه شدن تهراني‌ها با مزاحمت جديد ساختماني» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۲۰ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۵۳:۲۰ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی