املاك دلتا
املاك دلتا
مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري تهران اعلام كرده است كه استان تهران در خصوص حاشيه‌نشيني و بافت فرسوده رتبه نخست را در كشور دارد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از ايرنا، موضوع رتبه اول تهران در حاشيه نشيني در حالي مطرح شده است كه شكرالله حسن بيگي معاون اسبق سياسي و اجتماعي استانداري تهران چندي پيش اعلام كرده بود كه ۱۲۷ نقطه بحراني مناطق حاشيه‌نشين در استان تهران شناسايي شده است.

از سوي ديگر اخيرا محمدحسن مقيمي استاندار اسبق تهران گفته است كه ۴.۵ ميليون نفر در استان تهران در بافت‌هاي فرسوده و حاشيه شهرها زندگي مي‌كنند.

بر اساس اذعان مسئولان، شهر تهران در رتبه‌بندي بين المللي بيست و پنجمين شهر پرجمعيت جهان است، اما در رتبه كيفيت زندگي در جايگاه ۱۲۸ قرار گرفته است.

اين موضوع در حالي است كه وضعيت ساخت و ساز و رعايت نكردن حريم شهرها در استان تهران از نقطه حاد گذشته و به شرايط بحراني رسيده است.

حاشيه‌ نشيني و بافت فرسوده

حتي چندي پيش مهدي عباسي عضو شوراي ششم شهر تهران در يك گفت و گوي رسانه‌اي اظهار كرده بود: حاشيه‌نشيني در كلانشهرها، مساله ساده‌اي نيست كه حل شود چرا كه يك مساله پيچيده اجتماعي و اقتصادي است.

او با تاكيد بر اينكه حاشيه نشيني يك مساله ملي است، خاطرنشان كرده بود: شرايطي مانند خشكسالي و مشكلات اقتصادي در برخي از مناطق كشور منجر به مهاجرت بخشي از هموطنان از روستاها به مناطقي مي‌شود كه از حداقل امكانات برخوردار است.

عباسي با اظهار به اينكه اگر با اين موضوع درست برخورد نشود، بي درنگ مناطق جديد حاشيه‌نشين شكل خواهد گرفت.

او به نقش شهرداري اشاره كرد و گفت: شهرداري خيلي نمي‌تواند در مسائل كلان اثرگذار باشد اما مي‌تواند به اين سمت برود كه حاشيه‌نشيني را از شكلي كه وجود دارد، به يك زيست باكيفيت شهري تبديل كند.

كامبيز مصطفي پور جامعه شناس و كارشناس شهري در اين رابطه مي‌گويد: منطقه حاشيه نشين نوعي سكونتگاه غيررسمي است كه در حاشيه شهرها شكل مي‌گيرد و نام‌هاي ديگري نيز همچون آلونك نشيني، سكونتگاه‌هاي نيمه دائم و سكونتگاه‌هاي خودرو مي‌توان بر آن گذاشت.

او در پايان سخنان خود گفت: مهاجران روستايي و ساكنان شهرهاي كوچك كه به شهرهاي بزرگ ايران مي آمدند از ديرباز در حاشيه شهرهاي بزرگ اسكان مي‌يافتند و اسكان غير رسمي از 5 درصد جمعيت مجموعه شهري در سال ۱۳۵۵ خورشيدي به ۱۱ درصد در سال ۱۳۶۵ و ۱۹درصد در سال ۱۳۷۵ افزايش يافت.

مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت خانه در پونك چند؟» را در دلتا مگ بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۲۲ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۲۸:۰۸ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی