املاك دلتا
املاك دلتا
انبوه سازان ادعا مي كنند كه تسهيلات ساخت مسكن براي افراد فاقد واحد مسكوني به دست آن ها نمي‌رسد.
تسهيلات كم بهره

به گزارش دلتا مگ و به نقل از اخبار ساختمان، در تمام كشور‌هاي پيشرفته دنيا تسهيلات كم بهره و با توجه به شرايط سازندگان پرداخت مي‌شود.

به گفته بسياري از سازندگان و انبوه سازان همچنين بررسي‌هاي ميداني هنوز تسهيلات و همچنين مشوق‌هاي لازم در ساخت چهار ميليون مسكن به سازندگان براي ساخت اين تعداد واحد داده نشده است.

طبق مصوبه ميزان تسهيلات در شهر تهران ۴۵۰ ميليون تومان، در شهر‌هاي بالاي يك ميليون نفر ۴۰۰ ميليون تومان، در مراكز استان‌ها ۳۵۰ ميليون تومان، در ساير شهر‌ها ۳۰۰ ميليون تومان و در روستا ۲۵۰ ميليون تومان در نظر گرفته شده است.

جمشيد برزگر رئيس كانون سراسري انبوه سازان چندي پيش در خصوص نحوه پرداخت تسهيلات ساخت مسكن اعلام كرده بود، در تمام كشور‌هاي پيشرفته دنيا تسهيلات كم بهره و با توجه به شرايط سازندگان پرداخت مي‌شود و بيش از ۸۰ درصد هزينه خريد مسكن تامين مي‌شود اما در ايران اين رويه وجود ندارد.

تسهيلات كم بهره بسته تشويقي براي انبوه‌سازان

تسهيلات كم بهره بسته تشويقي براي انبوه‌سازان

محمود محمودزاده معاون وزير راه و شهرسازي گفت: از هفته اول دي ۱۴۰۰ امكان پرداخت اين تسهيلات به متقاضيان فراهم شده و مالكان مي‌توانند مدارك را بارگذاري و بلافاصله بانك عامل، هم نوع بانك و هم شعبه بانك را انتخاب كنند.

ابراهيم رزاقي استاديار دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران گفت: اقدامات دولت سيزدهم در بخش مسكن نويد رشد اقتصادي است، اما سر و سامان دادن به بخش مسكن نيازمند زمان است و يك شب و يك‌سال نمي‌توان آن را بهبود بخشيد.

به گفته رزاقي هم اكنون 7 ميليون خانوار با مشكل نداشتن مسكن روبرو هستند، بنابراين بايد بسته‌هاي تشويقي براي مالكان در نظر گرفته شود و در مقابل از خانه‌هاي خالي ماليات دريافت شود تا مالكان اقدام به فروش و يا اجاره واحد‌هاي مسكوني كنند.

اين اقتصاددان گفت: يكي از مهم‌ترين سياست‌هايي كه دولت بايد به آن توجه كند علاوه بر ساخت مسكن و توجه به بخش خصوصي ارائه تسهيلات است. هدايت اعتبارات بانكي به بخش مسكن براي افزايش توليد خود مي‌تواند بخش عمده‌اي از كمبود مسكن را در كشور جبران كند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «بازار معاملات مسكن 6 استان از تورم مسكن كشور جامانده است» از دلتا مگ بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۲۵ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۲۲:۱۳ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی